vineri, 12 septembrie 2008

LA SFINTUL SPIRIDON IN CORFU




O dorinta mai veche esuata de cateva ori imi dadea speranta ca intr-o zi , poate voi ajunge acolo ,unde de sute de ani se afla trupul intreg neputrezit al unui mare sfant facator de minuni "Sfantul calator"asa cum este numit de crestini, marele ierarh Spiridon.

Cand bunul Dumnezeu a randuit si Sfantul ne-a chemat, am strabatut parca zburand traseul destul de spectaculs ce traverseaza muntii Pindului de pe partea continentala a Greciei.

Dimineata am ajuns in portul unde ne astepta feribotul cu destinatia Corfu. Dupa aproximativ o ora si jumatate am ajuns la destinatia atat de dorita, oras si port al insulei Corfu. Am intrebat unde il pot gasi pe Cel ce este protectorul insulei, care dealungul istoriei a facut multe si mari minuni.
Mi s-a indicat biserica cu turnul cel inalt cu ceas, care se ridica falnic dominand insula.
Am intrat cu multa emotie in biserica si m-am indreptat spre locul unde lumea astepta in tacere sa fie binecuvantata de Sfint. In partea dreapta a altarului, o incapere mica cu foarte multe candele de valoare, adaposteste racla in care vegheaza moastele Sfantului Spiridon. Spun vegheaza pentru ca el nu se odihneste, ci pleaca acolo unde este chemat cu credinta. Incaltamintea care este gasita tocita slujeste drept dovada. Doi preoti au venit si au ridicat in cantari si rugaciuni capacul. Racla nu ramane permanent deschisa. Am inteles ca ei vin, cand si cand, citesc pomelnicele, dupa care inchid din nou racla. Am pipait cu mare emotie piciorusele sfinte, care au calatorit candva la soborul de la Niceea, facand minunea cu caramida. Am atins piciorusele sfinte care calatoresc si astazi in lume vindecind boli sufletesti si trupesti, aducand alinare sufletelor aflate in necazuri. Lumea din jurul meu de toate confesiunile si din diferite tari cereau plangand ajutor.Traiam un vis parca ireal si totusi atit de viu.
Mi-a fost dat sa ajung in Corfu si sa cad la picioarele acestui minunat mijlocitor, la tronul lui Dumnezeu. Si insula e frumoasa si parfumata de flori exotice. Cu adevarat Sf. Spiridon nu isi putea alege un loc mai frumos.