marți, 1 decembrie 2009

SF. EFREM CEL NOU



     Un drum de la Atena duce spre o destinatie noua.  Nu era in plan, dar Dumnezeu a randuit asa. Chemarea sfintilor?  Mare este mila Domnului pentru noi pacatosii. In marea Sa bunatate ne deschide toate drumurile spre mantuire si ne arata marturii vii.  Oameni care au invins slabiciunile trupului, care au luptat avand unica tinta mantuirea.  Au iubit pe Hristos, i-au urmat si au biruit.  Dar noi ?
     In sfarsit am ajuns intr-o localitate denumita Nea Makri - Atica (Colina Neprihanitilor) , unde se afla manastirea in care se gaseste Sf.  Efrem cel nou, grabnic ajutator intru toate nevoile si mare facator de minuni.
O manastire de piatra in stil grecesc. Intr-un mic paraclis lateral se gaseste o parte din copacul care a constituit locul pe care s-a jertfit acest mare Sfant. A rabdat indelung torturi de la cei necredinciosi pana si-a dat sufletul in mana lui Dumnezeu.
    In biserica, in parte stanga se afla o capela, unde o candela sta de veghe la mormantul Sf. Efrem. In partea dreapta se afla moastele intregi ale minunatului Sfant. O racla, Sfantul si fotografia maicutei care a avut chemarea sa duca pana la capat planul de a face cunoscuta lucrarea acestui Marturisitor al Domnului. Pasesc cu emotie. In minte mi-au aparut brusc randurile citite din cartea in care se povestea despre descoperirea, aratarile minunate si minuni ale Sfantului Efrem.  Am simtit mustrarea constiintei pentru faptul, ca desi am citit si am luat cunostinta despre acest Sfant nou, l-am tratat cu indiferenta. Am pus cartea in bibloteca si am uitat de ea. Dar Sfantul a mijlocit sa vin sa-l vad cu adevarat, sa ii simt sfintenia de aproape, sa ma ating de sfanta racla si sa iau binecuvantare. De atunci nu il mai pot uita.O mare incarcatura spirituala si o abundenta de duh sfant iti aprinde flacara sufletului. Acesta e darul Domnului pentru pelerini, dar depinde apoi de tine, ca om cat timp vei mentine aceasta flacara. Cat va straluci lumina ei ?